Η ιστοσελίδα του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χανίων

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

ι ένα τέταρτο μητέρας αρκεί για δέκα ζωές, 

και πάλι κάτι θα περισσέψει, 

που να το ανακράξεις σε στιγμή μεγάλου κινδύνου"
Οδυσσέας Ελύτης

                                                                                                        Πίνακας: Gustan Klimt



Μαθαίνω για την Ημέρα της μητέρας


                                                                                                                             Πίνακας: Albert Edelfel

Διαβάστε εδώ



Ο ρόλος της μάνας, όπως αναδεικνύεται μέσα από έργα της νεοελληνικής τέχνης




Διαβάζω το παραμύθι "Θα σ’ αγαπώ ό,τι και αν γίνει" από το Ανθολόγιο



Η ιστορία αναφέρεται σε ένα μικρό αλεπουδάκι 

            το οποίο γκρινιάζει και νιώθει ότι κανείς δεν το αγαπάει. 

   Δεν είναι όμως αλήθεια αυτό. 

Η μαμά του είναι αποφασισμένη να του το αποδείξει!




Άκουσε το παραμύθι 


¨Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει" της πολυβραβευμένης συγγραφέας   Ντέμπι  Γκλιόρι!

Σ' αυτό το υπέροχο βιβλίο με τις τρυφερές εικόνες, μια ευρηματική μαμά  

αποδεικνύει στο παιδί της πως η αγάπη των γονιών δεν έχει όρια ό,τι κι αν γίνει! 





   "Ώρες με τη μητέρα μου"- Λίτσα Ψαραύτη 

Ανθολόγιο ΣΤ΄ Δημοτικού


Δ

Διαβάστε εδώ το απόσπασμα


  ΟΤΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΛΑΣΕ ΤΗ ΜΗΤΕΡΑ (Πάολο Κοέλιο)

                                                                                                          Πίνακας:  Γ.  ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ

Πατήστε στο δεσμό



Μάνος Χατζηδάκης

 Η ΠΡΩΣΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ ΜΟΥ 

(Το χαμόγελο της Τζοκόντας)



“Η μητέρα μου είναι γλυκιά και τρυφερή και μ ’αγαπάει. 

Θα ’θελε να ’χε σταματήσει ο χρόνος εκείνη τη στιγμή που μ έχει αντίκρυ της και με κοιτάζει. 

Γνωρίζω εκείνη τη στιγμή καλά, μα δε μπορώ, ούτε μπορεί να τη σταματήσει. 

Κι έτσι θα μείνει πάντα στη μνήμη, ευγενική και τρυφερή να καρτεράει μια δυο στιγμές που πέρασαν, 

μια δυο στιγμές που έζησα μοναδικά για εκείνη“ δε θα σε ξεχάσω κι ούτε θα σε χάσω κάπου θα σε ξαναβρώ.”

Ανοίξτε το δεσμό        Πατήστε εδώ       Πατήστε κι εδώ


"Η  Μητέρα μου" :Νίκος Καζαντζάκης απόσπασμα από την «Αναφορά στον Γκρέκο»

«Η μάνα μου, μια άγια γυναίκα.

Με υπομονή, μ' αντοχή 

κι όλη τη γλύκα της γης απάνω της».




Η τέχνη υποκλίνεται στο μεγαλείο της μητρότητας  

και αποτελεί  πηγή έμπνευσης για τους ποιητές, λογοτέχνες, ζωγράφους…..

    ΔΙΑΒΑΖΩ : ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ


    Η μητέρα μου στην εκκλησία Ν. Βρεττάκος

Διαβάστε εδώ το απόσπασμα




Άγγελος Σικελιανός: Της μάνας μου

Διαβάστε εδώ το ποίημα


Πίνακας: Paul Wagner Μαμά και κόρη σε χαλάρωση. 

Οι δεσμοί που τους δένουν όμως, πιο ισχυροί από ποτέ.

Βίντεο


  «Πως να πειράξω τη μητέρα» ¨ Γεώργιος Βιζυηνός  

Πως να πειράξω την μητέρα  να κάμω να μου λυπηθεί,

που όλη νύχτα κι όλη μέρα  για το καλό μου προσπαθεί;

Πως ν' αρνηθώ ή ν' αναβάλλω ό,τι ορίζει κι απαιτεί,

αφού στη γη δεν έχω άλλο κανένα φίλο σαν κι αυτή;

Αυτή στα στήθη τα γλυκά της με είχε βρέφος απαλό

με εκάθισε στα γόνατά της και μ’ έμαθε για να μιλώ.

Αυτή με τρέφει και με ντύνει, όλο το χρόνο που γυρνά

και δίπλα στη μικρή μου κλίνη, σαν αρρωστήσω ξαγρυπνά.

Αυτή σαν πέσω και χτυπήσω, φιλά, να γιάνει η πληγή.

Αυτή τι πρέπει να αφήσω και τι να κάμω με οδηγεί.

Πως το λοιπόν τέτοια μητέρα να κάμω να μου λυπηθεί.

που όλη νύχτα κι όλη μέρα, για το καλό μου προσπαθεί;

                                                             


                                                                                                                                          Πίνακας:Γ. ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ


Στέλιος Σπεράτζας: "Η μανούλα"  

Ποιός την κούνια μας κουνάει,

όταν είμαστε μειράκιά;

Ποιός χαμογελά στο πλάι

και γλυκά μας λέει λογάκια

και τον ύπνο προσκαλεί;

Η μαμά μας η καλή!

 

Τα μαλλιά μας ποιός χτενίζει;

Ποιός μας καμαρώνει, αλήθεια;

Ποιός παιχνίδια μας χαρίζει;

Ποιός μας λέει τα παραμύθια

στη φωτίτσα μας σιμά;

Η γλυκιά μας η μαμά!

 

Κι όταν κάποτε ένα στόμα

κάτι με θυμό μας λέει,

κι όταν παρακούμε ακόμα,

ποιός πονεί και σιγοκλαίει

κι έχει πίκρα στην καρδιά;

Πάντα η μάννα μας, παιδιά!


Ζωγράφος: Edouard Manet


   Κική Δημουλά "Το μικρό μου παιδί"

Το μικρό μου παιδί

σοβαρή αταξία έκανε πάλι.

Στο πεζούλι του σύμπαντος σκαρφάλωσε,

σκούντησε με το χέρι του

το κρεμασμένο

στον τοίχο τ’ ουρανού

κόκκινο πιάτο,

κι έχυσε όλο το φως επάνω του.


Ο Θεός απόρησε

που είδε τον ήλιο

ντυμένο ρούχα παιδικά

να κατεβαίνει τρέχοντας

της φαντασίας μου τη σκάλα

και να έρχεται σε μένα.

 

Κι εγώ κάθομαι τώρα

και μαλώνω αυστηρά

το μικρό μου παιδί,

ενώ κλέβω κρυφά

τον χυμένο επάνω του ήλιο.


Από το αναγνωστικό της Β’ Δημοτικού (1948) 

ονομαζόμενο "Κρινολούλουδα"1934, 1η Έκδοση –

Ποίημα “Η Μάνα”

Αυτό το ποίημα είναι διαφορετικό.. μπορείς να βρεις τη διαφορά; 

         Η  ΜΗΤΡΙΚΗ ΑΓΑΠΗ  ΣΤΟ ΖΩΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ

              Προσπαθεί ακόμα να σε κρατάει κάτω από τα φτερά της!



    ΕΜΠΝΕΟΜΑΙ….. ΚΑΙ ΓΡΑΦΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΜΟΥ

 

Σήμερα που είναι η γιορτή της μητέρας μπορώ :

1. Να γράψω ένα κείμενο κι εγώ για τη δική μου μητέρα στο τετράδιο γραπτού λόγου χρησιμοποιώντας τη φαντασία μου, αλλά και στοιχεία από τα ποιήματα και τα κείμενα που διάβασα !

2.Να πάρω συνέντευξη από τη μητέρα μου και  να γράψω ένα σύντομο βιογραφικό της. (Τη Ρωτάω για την  παιδική της ηλικία, τα παιχνίδια που έπαιζε, για το σχολείο, για τα συναισθήματά της… Μπορείς να εμπλουτίσεις την εργασία σου με φωτογραφίες της)

3.Στο Μπλοκ ζωγραφικής μου, να κάνω μια ζωγραφιά για την μητέρα μου και από κάτω να γράψω κάτι που μου άρεσε από τα ποιήματα ή και τα κείμενα που διάβασα.


4. Να ΦΤΙΑΞΩ ΕΝΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΝΟΥΛΑ ΜΟΥ!

 

Άνοιξε εδώ για να το φτιάξεις

Στο τέλος μπορείς να το ψεκάσεις με άρωμα για να μοσχομυρίζει!


    Η ΑΛΒΑΒΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΝΟΥΛΑΣ

 

Ζωγράφος: Gustave Léonard de Jonghe 

Ο τρόπος που η μητέρα περιποιείται το παιδί της, το χτενίζει, το ντύνει, το ετοιμάζει για έξοδο.

Βίντεο


Συμπληρώνω όλα τα γράμματα με προτάσεις όπως στο παράδειγμα

Α- Αγάπη «γιατί την αγαπώ πολύ».

Β-

Γ-

Δ-

Ε- Ευτυχία «γιατί νιώθω ευτυχία όταν είμαι δίπλα της».

 

Ζ-

Η-

Θ-

Ι- Ικανή…

Κ-

Λ-

Μ-

Ν-

Ξ- Ξέρει

Ο-

Π-

Ρ-

Σ-

Τ-

Υ-

Φ-

Χ-

Ψ-

  

    ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΑ ΣΤΗ ΜΗΤΕΡΑ

Πίνακας του Νικολάου Γύζη με τίτλο “Η ψυχομάνα”,  


Κοιμήσου αγγελούδι μου» Στίχοι: Κώστας Βίρβος Μουσική: Μίκης Θεοδωράκης. 

Άκουσε το παρακάτω τραγούδι , σημείωσε δέκα λέξεις που θα σου φέρει στο μυαλό.  

Μπορείς να τις γράψεις σε μικρά χαρτάκια. 

Να φτιάξεις ένα κολλάζ με τις λέξεις και να το συμπληρώσεις με σχετικές ζωγραφιές.

Παιδική Χορωδία Δημοτικού Ωδείου Λάρισας

Πάτησε τους συνδέσμους

https://safeshare.tv/x/qaIuzE_QFSk#

Γιάννης Πάριος

https://safeshare.tv/x/J90Pd4qwcHk# 

Breakfast In Bed, Mary Cassatt, Huntington Library, San Marino


 


 ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ ΣΠΥΡΟΥ ΛΑΜΠΡΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΜΑΝΟΥΛΑ ΠΟΥ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙΣ!

Ζωγράφος: James Tissot 

Γλυκό χαμόγελο, ζεστό κοίταγμα, η μητέρα και τα τρία της παιδιά

 σε μια ανέμελη εικόνα με θερμά χρώματα




Μητέρα, Μαμά, Μανούλα,… μια λέξη που σε όλες τις γλώσσες σημαίνει το ίδιο, 

μια λέξη που εκπέμπει την ίδια τρυφερότητα σε όποια χώρα, 

πόλη ή ήπειρο την ακούσεις. 

Όσο κι αν οι δεκαετίες περνούν, οι εποχές αλλάζουν, 

η καθημερινότητα των ανθρώπων μεταλλάσσεται, 

η μητρική αγάπη θα μένει ίδια, ανεξαρτήτως συνθηκών, περιστάσεων, συνηθειών. 

Φωτογραφίες με έναν μόνο κοινό παρανομαστή, την μητρική αγάπη, η οποία δεν αναγνωρίζει τόπο ή χρόνο

Φωτογραφίες  του Key Heyman



Η Παναγία Μητέρα του Θεανθρώπου 
 

    Εικόνες της Παναγίας με το Χριστό στην ανατολική τέχνη

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8928


Field of Poppies, Argenteuil, Claude Monet, 1873


Αγαπημένα μου παιδιά,

Ακόμη και αυτό το διάστημα που δεν πηγαίνουμε στο σχολείο 

να ξέρετε πως σας σκέφτομαι και περιμένω τη στιγμή που θα επιστρέψουμε όλοι μαζί στο σχολείο μας, 

να ξαναβρεθούμε με τους αγαπημένους μας φίλους και να περάσουμε υπέροχα!!!

    ΒΙΝΤΕΟ: ΞΑΝΑ ΜΑΖΙ ΑΛΚΙΝΟΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

https://safeshare.tv/x/4t9-fqoWnB0#

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ ΣΑΣ!!!

Με αγάπη η Διευθύντρια του σχολείου

Χριστοφή Αγγελική 




Πηγές φωτογραφιών: www.hellenicaworld.com/, www.counter-currents.com, www.tate.org.uk/, www.klimtgallery.org/, pinterest.com, google.com, #tsemperlidou.gr,

Share:

Αρχειοθήκη ιστολογίου